ח"כ רוטמן: "מי שמרמה את בוחריו – שלא יתבכיין שכועסים עליו"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on ח"כ רוטמן: "מי שמרמה את בוחריו – שלא יתבכיין שכועסים עליו"

    ח"כ שמחה רוטמן ב'מהדורת הבוקר': "מבחינה פוליטית נראה כי ההדחה של ח"כ עודה תאושר, אבל בסוף צריך רוב של 90 חכים ובג"ץ עוד עשוי לפסול את ההחלטה. צריך לזכור שמתן כהנא שהצביע בעד פסילתו של עבאס בעבר, יושב איתו היום ומחפש להכשיר את הרשימה המשותפת"

    צילום: Sraya Diamant/Flash90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שמחה רוטמן מתייחס להצעת ח"כ שלמה קרעי להדיח את ח"כ איימן עודה. "מבחינה פוליטית אני בהחלט חושב שזה יכול לזכות ברוב הדרוש, אם אתה בונה על ההצהרות של חלק מחברי הקואליציה. זה קצת מורכב, צריך רוב של 70 בשביל הבקשה ורוב של 90 לאישור".

    בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, אומר רוטמן: "עד לפני הבחירות מבחינתם של אנשי ימינה ותקווה חדשה לא היה כל הבדל בין אנשי רע"מ לרשימה המשותפת. לא אני זה שהצביע בעד פסילת רע"מ מריצה לכנסת, כי לא הייתי אז ח"כ – אלא ימינה. תמיכה בטרור היא תמיכה בטרור. איך יתכן שאנשים שעשו קריירה מלבוא ולהגיד שרע"מ הם תומכי טרור עכשיו יושבים איתם בממשלה?"

    הוא הדגיש "אני מסרב לעשות הבחנה בין טיבי, עודה ועבאס. הם פעם אחר פעם מצטלמים מחובקים עם טרוריסטים. אני לא חושב שמישהו מחברי הקואליציה קונה את ההבחנה הזו".

    הוא התייחס לחקיקת חוק ההדחה: "אני אמרתי לחברי הכנסת כבר אז כשהייתי נציג התנועה למשילות, 'אתם עושים צחוק מעצמכם – אתם תקבלו החלטה ברוב של 70 ואז 90 ואז יבוא בג"ץ ויצחק על כולנו כמו שהוא עושה בפסילת מפלגות ומועמדים'. הכנסת נתנה לבג"ץ את הסמכות הזו על השולחן, למרות שהוא הוכיח פעם אחר פעם שהוא מפעיל שיקולים פוליטיים יותר מחברי הכנסת".

    רוטמן נשאל לדעתו של ההתבטאות השנויה במחלוקת של ח"כ סמוטריץ' בנוגע להכנסתם של חברי הקואליציה לבתי כנסת: "האמירה הייתה מאוד ברורה. אחד מהתזות הקבועות וההתבכיינות של חברי ימינה זה 'אנחנו מותקפים ברחוב, מדברים עלינו בבית הכנסת, בקהילה'. נכון, מי שמרמה וגונב את השכנים והחברים שלו – אתה לא חבר שלו. אתם לא יכולים גם לפגוע בציבור הבוחרים שלכם וגם לצפות שלא יכעסו עליכם. סמוטריץ' לא קרא שלא להכניס אותם לבית הכנסת אלא אמר שזו התוצאה הטבעית".

    הוא הוסיף "האנשים האלה מחזיקים בכיסא באצבעותיהם של אחד שקרא לי תת אדם ומפיץ נגדי עלילה אנטישמית של אלימות מתנחלים, באצבע של אחד שקרא לזרוק חרדים למריצות ואחד שקרא לימין כולו הצאצאים האידיאולוגיים של יגאל עמיר – אז שיפסיקו להתבכיין".



    1 תגובות

    מיין תגובות